Sunday, January 18, 2009

Bebaskan Palestin

Apa lagi yang lebih penting selain derita dan sengsara ummat Islam di Genting Gaza yang kini menjadi mangsa kekejaman dan kedurjanaan Yahudi Alaihi Laknatullah .

Setelah kita berjaya mencipta kemenangan di P.036 Kuala Terengganu , kini tentu sahaja perhatian kita terarah ke Genting Gaza bagi memastikan kita berjaya pula membebaskan belenggu derita Ummat Gaza khasnya dan Palestine amnya .

Bagai tiada erti dan makna kemenangan kita di sini andai ummat seaqidah dan seqiblat masih dirundung malang berduka . Melainkan setiap individu yang mengaku beriman kepada Allah dan hari Akhirat , segera bangkit membulat tekad mengutuh solidariti untuk mengambil satu langkah yang efektif bagi memastikan derita Gaza segera berakhir dan Israel Laknat itu pula dihukum setimpalnya.

Inilah masa kita menghentikan segala sengketa , menamatkan episod permusuhan , mengurai sebarang kekusutan , merapatkan jurang perbezaan dan mendamaikan polemik persaingan antara kita sesama Islam . Justeru isu yang sedang kita hadapi ini melangkaui segala kepentingan diri dan kelompok melainkan isu ini adalah milik mutlak ummat seluruhnya untuk ditangani dengan penuh tanggungjawab .

Tiada siapa dikalangan kita yang boleh dimaafkan untuk mengelak diri dari mengambil bahagian, biar pun sekadar menitipkan doa tulus agar Allah swt menyingkap tabir derita Gaza seterusnya memancarkan sinar mentari harapan dan kebahagiaan buat mereka yang telah sekian lama terpasung di bumi sendiri .

Insyaallah , 23 hb. January 2009 [ Jumaat ] , sekali lagi kita akan berhimpun dengan jumlah yang lebih ramai dengan dipimpin oleh Ayahanda Dato' Seri Tuan Guru Hj. Abdul Hadi Awang selaku Presiden PAS merangkap AJK Majlis Pembebasan Al Quds Antarabangsa di Taman Melewar .

Pada saya kini tiada bezanya antara syaithan putih [ Bush ] dengan syaithan hitam [ Obama ] dalam menghadapi kemelut di Asia Barat ini. Bagai dunia kuffar sedang bersatu untuk menghancurkan bumi qiblat pertama ummat Islam iaitu Bait al Muqaddas . Biarpun Yahudi yang menganyang Palestine tetapi kuffar lainnya membatu diri malah membekalkan senjata dan sokongan moral kononnya Yahudi wajar bertindak menentang pengganas [ Hamas ] .

Sejak 1948 malah berpuluh tahun sebelumnya , ummat Palestine tidak pernah tidur nyenyak dihambat kekejaman Yahudi yang sadis dan gila . Hampir mereka tidak lagi mengenal erti bahagia dan aman . Mereka meneruskan sisa hidup di bawah desiran peluru yang datang entah dari mana dan bila - bila masa sahaja mampu meragut nyawa insan tersayang .

Ummatku , marilah kita dokongi bersama derita mereka setelah kita pula hampir tidak mengenal erti derita dan sengsara lantaran kita hidup di bawah desir angin bayu yang melenakan kita .

Hari ini hari mereka ! entah kan esok entahkan lusa , mungkin kelak hari kita pula . Wali'yazubillah . Kenapa tidak kita rengut sebahagian dari kebahagiaan kita yang telah kita nikmati sejak sekian lama untuk turut bersama mengharungi derita dahsyat yang dialami oleh mereka .

Kita sedang merancang untuk menghantar misi kemanusiaan ke Genting Gaza . Sebelum masanya tiba , saya harapkan agar semua pihak dapat segerakan pengumpulan dana guna membantu mangsa penghapusan etnik Yahudi durjana ini dan kemudiannya serahkan kepada Dewan Pemuda PAS Pusat atau terus ke Pejabat Agong PAS Pusat .

Selain itu , doa munajat dan solat hajat janganlah dihentikan . lakukannya setiap hari bersama qunut nazilah memohon pertolongan Allah Azza wa Jalla .

Pemuda - pemuda Islam bersiap sedialah untuk menghadapi apa jua keadaan dan arahan Gerakan Islam Antarabangsa untuk turun menjejak setiap inci Yahudi Keparat sekaligus membebaskan Baitul Muqaddas dan membuka pintu Masjidil Aqsa .

3 comments:

Wanie Legaspi said...

wani PLKN kat
kem biina semangat,kuala kubu baru

Prof. Era Pasca said...

bukan sahaja palestine sahaja, bebaskan rakyat PERAK dari UMNO..

http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/lepas-karpal-kini-sivakumar-pula.html
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/02/bendera-umno.html

Unknown said...

sama2 kita doakan utk palestin..